Hysch pysch!

För några dagar sedan började jag skriva på ett inlägg om datorspelande, med grund i att den femte expansionen till World of Warcraft; Warlords of Draenor släppts. Jag var länge en WoW-spelare, men inte längre och kunde inte få till mer än ett stycke om saken. Kanske lika bra det? jag har liksom gripit efter halmstrån på sista tiden för att komma på något att skriva om på bloggen. Det vore ju trist om den självdog så här kort in på utbildningen.

Idag var klassen utspridd för att gå på studiebesök. Jag och fyra andra själar tog oss till Sabbatsberg och beroendekliniken för att i huvudsak medverka på en “behandlingskonferens”. Jag skulle kalla det ett möte, men det är ju bara semantik antar jag. Det var väldigt intressant att höra om alla dessa livsöden som togs upp, och det har fått mig att se mer positivt på vårdaspekten i mitt framtida yrke. Mer kan jag inte dela med mig om dagen då vi är under strikt sekretess, även om vi “bara” studerar än så länge.

Jag har funderat på den sekretess jag lägger på mig själv när jag skriver bloggen. Det känns som att jag befinner mig i något av ett moment 22. Bloggen, säger jag till mig själv, skriver jag för min egen del, men människor som är bekanta med mig kanske läser vilket gör att jag censurerar mig något i saker som jag egentligen känner att jag skulle vilja skriva om. Samtidigt tror jag inte att jag skulle känna mig motiverad att skriva om jag visste att ingen läste. Det spökar nog ett bekräftelsebehov där. Frågan är om det är bearbetningen eller bekräftelsen som får stryka på foten eller om jag kan hitta nån gyllene medelväg. Kanske börja använda kodspråk? Det får framtiden utvisa, just nu är jag nöjd över att fått till ett nytt inlägg!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

