Det duggar tätt

I morgon är det dags för dugga nummer två. Även om den förra var lättare än väntat så känns det nästan värre inför denna då jag inte alls känner mig förberedd. Förrförra veckan var MLI i New York, och förra veckan fick jag tillbringa en och en halv dag i klorna på utbildarna på Älvsjödepån så efter det har jag inte riktigt kommit ikapp. Det hela med vilket ämne jag får imorgon bitti känns något som ett lotteri. Respiration och blod känns som en bra lott. Endokrinologin är en kölhalning med tillhörande åderlåtning. Allt däremellan kan gå… om jag har tur… om handledaren är snäll. Klockan är nu tjugo över tolv, MLI är på väg hem efter ett icke inplanerat (eller snedplanerat, inte vårat fel) arbetspass och min hjärna orkar inte längre ta in någon information. Jag har en mindmap framför mig om immunsystemet, och diverse flashcards som jag plikttroget kommer att bläddra igenom på bussen imorrn. Det är bara att köra så får vi se hur det går!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

