ATP ena dagen, APT den andra.

Ursäkter är som rövhål, alla har dom. Jag skulle kunna skylla på att jag inte jobbat på några månader, att det var mer än ett år sedan jag senast hade JTF-utbildning, eller att gårdagens dugga tog all min pluggtid i besittning så att jag inte hade plats att göra mig uppdaterad i nya föreskrifter och gamla bestämmelser. Sanningen är att jag tappade den metaforiska bollen. Med det menar jag att jag misslyckades på obligatoriska provet idag, och måste tillbaka imorgon för att göra en “omtenta”, som jag måste sätta för att kunna jobba extra på pendeln framöver. Inte nog med att det lilla självförtroende jag byggde upp på duggan nu är borta. Nu måste jag dessutom missa ännu en föreläsning! Jag fick i alla fall en deal så att jag hinner till skolan efter lunch imorgon. (och lite extra lön *ka-ching*)

Jag ska erkänna en sak. När jag satt där och drömde mig bort (ok, jag somnade nästan) på arbetsplatsträffen så saknade jag Inghe, cerebellum, godismaskiner som snor pengar, klassen och till och med lite Petrén. Det må vara svårt att hänga med ibland, men man har fan inte tråkigt!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

