From hobo to hipster!

Idag var då dagen för den fruktade duggan. Vad jag har våndats under veckan de gånger jag varit svag och inte pluggat då jag borde ha gjort så. Det kändes dock helt okej när jag åkte in mot institutet i morse med mina nyskapade flashcards skapade för uppgiften (i förberedande syfte, inget fusk här inte!). När jag fick höra hur grupperna innan haft det släppte nog all nervositet. Hela grejen var egentligen väldigt avslappnad, och de kunskapskrav jag satt på mig själv i det här fallet var nog några steg högre än dugga-nivån. Tog mig smidigt igenom min dugga. Några faktamissar dock, men istället för ett U fick jag kunskap, vilket är precis som det borde vara! Hela utbildningen känns på det här viset egentligen. Ingen vill sätta en på plats eller sätta krokben för en, utan allt är till för lärdoms skull. Som det borde vara! På ett sätt är jag glad att duggan blev så pass hypad, för då pressade jag mig lite mer än vad jag hade gjort annars och har antagligen lärt mig en del extra på köpet.

Då vi bara var fyra personer i vår dugga-grupp blev det tidig hemgång. Eller hem förresten, jag tog mig till Kungsholmen för att testa ny frisör. Tydligen är det dit Adam Tensta brukar gå för att styla skägget och klippa sig, men det visste jag inte då jag gick dit. Jag visste bara att de både tog skägg och hår till ett vettigt pris. En mörk, engelsktalande man jobbade för tillfället  ensam i detta lilla hål i väggen, som nästan kändes som ur nån film. Mer genuint och oplastigt än jag sett på någon frisersalong på år, om någonsin. Det tog ett tag innan jag fick sätta mig men sen gick det på räls. Och resultatet? Gå tillbaka till inläggets titel och läs den igen så får ni en ganska bra bild om vad som skedde där inne, jag är nöjd, även om jag känner mig lite snedpresenterad. Eller? Kanske är jag en hipster…? Sen blev det hur som helst sushi på K25 med MLI innan hemgång. Så förbannat gott! Rekommenderas varmt!

I morgon är det JTF-utbildning ute i Älvsjö. Det svider att missa en hel dags föreläsningar, men om jag vill jobba extra så är detta ett nödvändigt ont. Nu är det dags att “kanbanna” resten av veckan och sen är det dusch och hopp i säng som gäller.

Tjoflöjt!

Leave a Reply

