Jag ska bara…

Dagen efter min födelsedag minns jag att jag lovade mig själv att börja skriva grattis till alla som fyller år på facebook eftersom det ju faktiskt är en gnutta trevligare att få något sånt istället för ingenting när man har födelsedag. Hur länge tror ni att det höll? Jag skulle gissa på två veckor, och då har jag säkert glömt flera gånger. Inte så imponerande kanske… När jag idag kom på mig med att glömt gårdagens grattande dividerade jag om det var dags att hoppa upp på grattarhästen igen eller om det var dags att ta fram den proverbiala hagelbrakaren och göra processen kort. Jag kom fram till att det här med att fejjangratta utvecklats till ett måste. Ett väldigt litet och okrävande måste visserligen, men många måsten små blir till ett stort “ååååh nej”. Med risk för att låta som en självutnämnd självhjälpsguru så är det verkligen något som jag tror alla skulle må bra av, att rensa ut alla onödiga små “måsten” och spara energi och tid till det som verkligen behöver  bli gjort, och med lite tur har man tid till något som man faktiskt vill göra.

Under dagen har jag dragits med huvudvärk och illamående, sånt man får när man sover för lite bara för att man vill suga ut lite för mycket egentid om kvällarna och sitter uppe fast man borde ligga till sängs. Dessutom vaknar Malte minst två gånger per natt vilket sabbar sovschemat något. I övrigt är han dock väldigt snäll mot mig, och den långa dagisdagen verkar mest ha varit nyttigt för honom, Jag hade värre dust med rivjärnet igår, därav tre plåster lite snyggt diagonalt över krogarna.

jag tar och avslutar kvällens inlägg med en av mina favoritröster. Det har blivit lite för lite musik ibloggen än så länge känner jag. Håll till godo!

The Cranberries – When You’re Gone

Tjoflöjt!

Leave a Reply

