“Vår horkarl till kung”

Jag har det nånstans djupt rotat i mig att det är fult att prata om pengar. De spelar alltid en roll, men det sker alltid någonstans i bakgrunden, gömd från allmänhetens beskådan. Som student och förälder kan man dock inte komma ifrån att mycket kommer att handla om just pengar. Speciellt när en ny kurs rullar in och litteratur införskaffas. Jag har den turen att fortfarande vara anställd på Stockholmståg och ska få komma in och jobba extra framöver. Detta med förbehåll att jag ska gå igenom årets JTF-utbildning först så att jag säkert kan vistas på linjen och veta hur jag ska agera om “skiten träffar fläkten” så att säga. Utbildningen är endast en dag lång och sker genom oktober men INTE den enda dag då jag inte har föreläsning eller seminarium. Inte nog med att jag måste dubbelplugga fram till den utbildningsdag jag nu kan förhandla till mig alltså, utan jag kommer även missa en värdefull dag med antagligen föreläsning eller seminarium. Det smärtar mig, men ibland har man inget val. Dessutom har jag beställt en halloweenkostym som inte betalar sig själv!

I övrigt så var SVT1 “on a roll” ikväll, först ‘Skandal!’ om de falska enkronorna som smädade kungahuset, sen ‘Kobra’ om 1984 och till sist ‘Mottagningen’ med en liten inblick i vad jag kanske kommer att jobba med om några år. (om jag inte står fast vid organisationspsykologin). Jag känner mig berikad!

Tjoflöjt! (och god natt!)

170

Leave a Reply

