Falsk Matematik

Det finns ett bra ord för att beskriva dagen som gått: Genomkörare. En riktig jävla genomkörare! Dagen började med att jag vaknade efter en dröm där jag inte hittade till tentasalen, så när jag väl var i skolan tog jag sikte på folk i klassen och höll mig i närheten. Det funkade. Idag har alltså första tentan gått av stapeln. Jag tror att det gått bra, men hjärnan fick sig en stukning nånstans i slutet av skrivtiden och har nog inte riktigt hämtat sig än. Här är ett exempel på hur matte fungerar i en stukad hjärna:
“Okej, dags att räkna ut om jag ligger säkert till… räknar tentans maxpoäng tre gånger, får tre olika resultat… beslutar mig för att räkna 78 poäng som max. Okej, 80% rätt för Väl Godkänd, 60% för Godkänd. Hyfsat blygsamt räknat har jag runt 62 poäng… få se nu… är 62 mer eller mindre än 60% av 78? jag önskar jag var bättre på division… lika bra att jag tar med mig anteckningspappret ut ur salen och kontrollräknar med miniräknaren på mobilen…”Inte min stoltaste stund precis.

Efter tentan gick ett gäng till Retro Bar vid Odenplan för burgare och öl, sen vidare till Laserdome för allmän trevnad. Pingis (jag var sämst), Laserdome (jag var överlägset sämst) och Dart (Jag började som sämst, men slutade på topp). Mycket trevligt var det hur som helst. Svettig och dan var det dags att tacka för mig. Vid hemgång lyckades jag åka åt fel håll med tunnelbanan i en station och sen åkte jag en station för långt när jag väl var på rätt väg. Nämnde jag att min hjärna var stukad?

Hjärnan är stukad, kroppen är laserdomnad (korrekt stavning) och svettig. Nu behöver jag en dusch och sen ska jag dö i soffan… På måndag kör vi igång igen. NEUROPSYKOLOGI!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

