Happy birthday Mr. President.

Hur var min födelsedag? Jag vaknade ensam, åkte till skolan utan frukost (trodde för en sekund att jag skulle bli sen), och stora delar av dagen tillägnades tentaplugg. Senare på kvällen upptäckte MLI och jag att en av de bra restaurangerna i området bytt ägare och numera liknar vilken sunkig kvarterskrog som helst. Helt okej plankstek iallafall, men inga klackar i taket på smaklökarna. Väl hemma igen fick jag både presenter, prinsesstårta och familjehäng, allt jag egentligen ville ha ut av det hela så det blev en lyckad födelsedag till slut.
Jag ska erkänna en sak. Jag är en “sån där” som aldrig grattar på Facebook. En del av mig tycker att det är lite opersonligt och ganska slött sätt att gratulera på, men den andra delen av mig som genomskådar den kognitiva dissonansen säger att jag inte lever som jag lär. Det ÄR trevligt att bli gratulerad femtio gånger på facebook, och att skicka iväg ett grattis vore ju ingen väldig ansträngning direkt. Så varför “envisas” jag med att inte slänga en liten binär tanke till alla födelsedagsbarn där ute? Kanske borde jag börja nu? Vet ni vad, det tar i runda slängar 60 dagar att bygga upp en ny vana, så de närmaste två månaderna ska jag gratta varenda kotte på fejjan som fyller år! Jag kan faktiskt börja med en gång, med två “offer” som fyllt år i en halvtimme redan!

Wish me luck, I’m going in!

Tjoflöjt.

One thought on “Happy birthday Mr. President.

  1. Jag har tänkte så ofta, att grattis på facebook inte räknas eftersom facebook säger åt en att göra det. det är i princip ingen egen effort inblandad. Men jag har ändrat mig, just för att jag själv blir glad över grattishälsningar. Dock är det viktigt att jag får dem IRL också, annars skulle det nog kännas sorligt.

    Like

Leave a Reply

