Donde esta la biblioteca?

Jag har varit gräsänkling sen i torsdags och kommer vara så fram till på måndag. Bättre tajming kan man nog inte ha då jag då kan ha fullt fokus på att plugga till första tentan som går av stapeln nu på torsdag, Men att det BARA blir plugg är väl att ta i lite i överkant även om hjärnan aldrig riktigt släpper taget om inlärningsteorier, emotioner och ja, hjärnan.
Jag lyckas även klämma in fest (igår), spelkväll (imorrn) samt städning av allmänna toaletter vid sommarstugan… (även det imorrn).
Något annat jag har börjat med när ögonen går i kors och hippocampus agerar teflonpanna är att sträckkolla på Viaplay och speciellt komediserien Community, som jag alltid tyckt varit kul men aldrig riktigt sett mer än något avsnitt här och där. Efter sisådär åtta avsnitt insåg jag en sak. Jag är en man runt de trettio som beslutat mig för att återvända till skolbänken, precis som seriens huvudperson Jeff Winger. Min liknelse- och sammanträffandehjärna (nånstans i frontalloben skulle jag tro) slog en volt och tänkte att “Här har vi material till ett blogginlägg!”. Sen började jag leta efter fler liknelser. Listan blev inte så lång.

Hur är jag lik huvudpersonen i komediserien Community; Jeff Winger?

  1.  Vi är typ samma ålder.
  2.  Vi har båda återvänt till skolbänken.
  3.  Vi är båda agnostiker.

…och där tog det slut.
Hur är jag INTE like huvudpersonen i komediserien Community; Jeff Winger?

  1. Jag är inte en advokat som blivit av med min licens. Jag har inte blivit av med någon licens.
  2. jag har inte svårt för att binda mig. Vilket är tur eftersom jag har sambo och barn…
  3. Jag är inte en extrovert ledartyp med rapp käft och överdriven självkänsla.
  4. Jag är inte med i någon studiegrupp (än), vilket är en väldigt viktig del i serien.

Nästa vecka kanske det vore en bra idé att försöka gå med i en faktiskt studiegrupp. Jag har hört att det ska vara trevligt och bra för inlärningen eller whatnot.
Jag undrar vem som är Abed i min klass…

Tjoflöjt!

Leave a Reply

