Fack it!

Kom att tänka på alla nya människor som kommit in i mitt liv på sista tiden Hur de ursprungliga förutfattade meningarna och fördomarna sakta vittrar sönder och ersätts med något mer nyanserade bilder av individer. Dock kan man aldrig vara säker på att det man ser i det här läget är hur de människor man “studerar” upplever sig själva.
Efter seminariet idag var vi ett gäng som över en kaffe utövade lite självexponering, antagligen med mål att i framtiden bygga upp lite grupptänk i vår ingrupp och via reciprocitetsprincipen och utbytesteorin skapa ett altruistiskt klimat.
Inte långt från att dricka rödvin och prata känslor med andra ord.

Jag har tydligen lyckats projicera en bild av mig som icke asocial, svårförståelig ensamvarg som håller hårt på orden och som kräver mycket ansträngning för att lära känna. Kan ni tänka er nåt så tokigt? Vi får väl se hur det ser ut efter “smekmånaden” när allt fler personlighetsbrister skiner igenom de putsade fasaderna. Låt oss hoppas att “mere exposure effect” (översättning under konstruktion) har tagit över tills dess så av vi står ut med varandra resten av studietiden!
Jag har förresten läst socialpsykologi idag… märks det?

Efter middagen idag när jag låg på mage på golvet och ritade saker på beställning till lillen samtidigt som han använde mig som språngbräda hände nånting som jag tror var första gången.  Plötsligt smyger han väldigt nära mitt vänstra öra, säger “jag älskar dig” och lägger sig på min rygg och ger mig en STOR kram.
Det är sånt här man lever för som förälder!

IMG_2510

Tjoflöjt!

Leave a Reply

