ファイト ! (Faito!)

Tips från coachen. Om du tänkt spendera en heldag någonstans, se till att de inte har en timme kvar till öppning när du kommer dit.
Den missen gjorde jag idag när jag skulle till Aspuddens bibliotek för att plugga. Då tog jag mitt pick och pack och drog till Liljeholmen för att proviantera. Jag tror jag har betingats i Pocky’s förträfflighet som pluggsnacks så jag tog en sväng på Thailaan Asian Market. Dessutom var jag av nån outgrundlig anledning sugen på den väldigt japanska smaken “red bean”.  Kan det ha att göra med att det är ganska exakt tre år sedan som jag och “Sockerbubblan” åkte till Solens Rike för att bland annat fira min 30-årsdag? Allt sånt var dock slut så jag fick nöja mig med tre paket Pocky och en sån där liten iskaffe på burk som får Red Bull att lägga sig fosterställning i ett hörn och snyfta efter mamma. Sen åkte jag tillbaka till Aspudden och satte mig på en parkbänk (och läste) tills biblioteket öppnade.

Jag tror att jag har hittat “mitt” ställe! Fullt fokus i några timmar, glömde käka lunch och det var först när mobilen och läsplattan började klaga på energibrist som jag drog hemåt och skickade in min fråga till morgondagens seminarium.
Apropå det så borde jag hoppa i säng snart. Uppgång halv sju imorgon!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

