“Jag är inte bara tandläkare, utan även mamma…”

Någon som minns den gamla reklamen? Inte?

Jag lever också ett dubbelliv. Eller trippelliv? Jag vet inte vart gränsen går för de olika liven riktigt.
Amphioxveckan är i full swing (läs: nollningsperioden, fast snällare) och avslutas ikväll med världens sittning som säkert redan är på eftersläppet.

Själv har jag umgåtts med min son idag, som tydligen är på dagen två år och sex månader.
Vi hängde med MLI till SVT-huset och snodde lite skumbananer och sen drog vi vidare till Tekniska Museet och lekte med coola prylar. Bäst var nog gravitationstratten man slänger ner metallkulor i så dom snurrar och snurrar, samt tågbanan (brio) där lillen fastnade läääänge. Jag fick bära honom därifrån så att vi fick lunch i någorlunda mänsklig tid, och sen var det inte mycket energi kvar i den kroppen. Jag tog en runda på Game On2 med lillen i lånesulky och sen åkte vi hem. Han sov så gott som hela hemresan.

IMG_2734 IMG_2731

Myset fortsatte på kvällen med lördagsgodis, popcorn och Pettson & Findus. Värre kan man ha det. Jag är ärligt inte ett dugg avundsjuk på mina skolkamrater för tillfället. Hemmets lugna vrå har sin charm.

Vad händer annars då? Två ihjälskjutna i ett grannhus ikväll, och i morgon är det 2 kilometer loppis på gatan nedanför. Snacka om kontraster!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

