“Visste du att…”

“… ikväll är månen det närmaste den kommer att vara jorden på 120 år?”

Om någon med tillräckligt stor övertygelse säger att något är på ett visst sätt så tror de flesta på det utan att egentligen tänka kritiskt på saken. I just det här fallet var det ju ett ganska trivialt (men coolt) uttalande och de flesta åhörarna hade väl fått lite innanför västen “so to speak”. Ingen skada skedd, och visst såg väl fullmånen lite extra stor ut där den reflekterade sitt återvunna solljus ner mot oss där nere på Barnens Ö?
Jag vet fortfarande inte om påståendet stämmer, men jag vill att det ska vara så i mitt minne så jag låter bli att kolla upp det.

Vad jag försöker säga är att jag har varit på vuxen-kollo, och nu är hemma och läser om Minnet då vi i morgon har seminarium om just detta. Jag tänker inte ta upp allt som hände under kollot då det mest blir stolpigt och ganska ointressant. Dessutom dyker det upp bildbevis på Facebook för de närmast berörda inom en snar framtid. Vad jag kan säga är att jag har pratat med ännu mer trevligt folk (inte ett drygskåp så långt ögat når…än?) och att att det var en mycket trevlig tillställning. Jag har lovat att dela med mig av eventuella katastrofer och skandaler, men måste tyvärr göra er besvikna på den punkten. Jag var så upptagen med att ha trevligt att jag måste ha missat all drama.

5 saker jag har lärt mig på Psykolog-kollot.

1. Vill man jävlas, så spotta i glaset så fort du hör ett “ooooOOOOOH TJUVSKÅL!” (inget jag gjorde, men tanken slog mig. En hand på glaset funkar minst lika bra om man vill behålla respekten hos folk)
2. Spaced Drinking och att sluta i tid är ett måste om jag ska klara dagen efter utan att gå under.
3. Jag får fortfarande kämpa mot mig själv för att inte försöka styra musikvalet för mycket, speciellt som jag nog ligger decenniet före de flesta andra på dansgolvet. (Finns det nån mer här som blir lika lycklig av att höra Ronny & Ragge?)
4. Jag måste sluta fokusera på min ålder!
5. Om 120 år kommer månen vara väldigt nära jorden, bara så ni vet!

Tjoföjt!

IMG_2692

Leave a Reply

