“I’m too old for this… stuff”

Som småbarnsfar hinner jag inte med så mycket av det där studentlivet utanför skolan. Tiden räcker liksom inte till. Det märks speciellt tydligt så här i början av utbildningen då det är massor av kul aktiviteter för att få de nya (och de gamla) eleverna att bonda riktigt ordentligt.
Det är trist att inte kunna hänga mer med sina nya klasskamrater, men samtidigt så har jag redan gjort den där grejen när jag pluggade i Falun. Där var jag både “nolla” och “fösare” som det så fint heter där uppe på Högskolan Dalarna och har nog fått min beskärda del av att springa halvnaken på stan likt en väldigt modemedveten stjärngosse, skrika ramsor för full hals och och pussa fulla pojkar. Bildbevis? Hittar inga bilder på datorn av nån anledning. Jag är väl så pass uråldrig att det var innan mobilkameran hade fått sitt ordentliga genomslag.

I morgon smäller det dock. Kollo med Disco på barnens ö! Med övernattning i sovsäck!
Hmmm… låter väldigt mellanstadiet när man säger det på det där viset. Kul ska det bli i alla fall! Spännande och se om studietidens första skandal sker natten till onsdag. Det visar sig! (eller har jag missat nåt smaskigt skvaller redan?)

 

Nåja, bjuder på en fulselfie och sen måste jag packa klart och gå och lägga mig!

IMG_2600

 

Tjoflöjt

Leave a Reply

