Smartskaft!

Första veckan är till ända. Jag ligger på sängen i stugan och väntar på att lillen ska somna. Födelsedagsbarnet sitter och pratar i telefon ute i soffan.
Idag var det dags för första seminariet, i ett reservgrupprum efter att det ursprungliga rummet inte kände för att få några besökare idag. Alla har vi väl såna dagar…
Hur som helst, den här förmiddagen var en ny upplevelse för mig. De som känner mig skulle nog aldrig påstå att jag är särskillt pratsam eller bra på att ta plats, men det var just vad jag gjorde idag. Ett antal gånger fick jag till och med hindra mig själv för att inte råka avbryta eller prata i mun på någon annan. Kanske ligger det bara i mitt huvud, eller är det så här att inte vara understimulerad?
Vad som mer kom som en liten överraskning (vilket det inte borde ha gjort) var hur förbannat intelligenta allihop är. Jag kan inte påstå att jag får mindrevärdeskomplex, men jag hoppas att jag kunde hålla hyfsat jämna steg och inte bara svamlar och flummar. Lite svårt att värdera det jag själv bidrog med i diskussionerna så pass nära inpå. Nu sover junior, och min nacke börjar bli lite stel, dags att göra MLI sällskap!

Tjoflöjt

Leave a Reply

