En förskägglig historia.

För lite mer än nio år sedan hade jag sommarlov. Ett sånt där sommarlov då jag inte orkade raka mig, och en skäggapa såg dagens ljus! Och vilken j-a tur, säger vi som känner till resten av historien.

Spola fram till semestertider 2014. Nu skulle det spenderas veckor i den nyinförskaffade sommarstugan! Självklart slår latheten till än en gång och ansiktsbehåringen ser sin chans till ytterliga landvinningar. Efter semestern glöms trimmern kvar i stugan, och den tid av jobb som blivit “smörgåsad” mellan semestern och det nya livet på KI så glömdes trimmern i stugan. Strax innan nästa möjlighet till ansning dök upp blev jag facebook-utmanad att inte raka mig förrän nästa Hobbit-film (mitten av December). Man skulle kunna säga att världen står på skäggets sidaoch att jag är fast med det nu. Men det gör mig inte så mycket. Det ser ju faktiskt rätt coolt ut, och passande för en blivande psykolog. Dessuom är jag numera ägare av en skäggolja som luktar skog. Kan det bli mer manligt än så? Jag tror inte det!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

