“…GÅ!”

Då var vi igång på riktigt då.

Efter en minutplanerad morgon med Maltelämning satt jag på Bussen från Liljeholmen mot Karolinska kvart över åtta. Tanken var att vara i god tid så att jag när jag väl var framme skulle ha ungefär tjugo minuter på mig att hitta rätt.
Tji fick jag, men jag lärde mig i alla fall en läxa. Bussen blev tio minuter sen mellan Liljeholmen och Hornstull och när vi väl var framme på KI hade jag fem minuter på mig… *not to self, ta t-bana till St.Eriksplan och utgå därifrån framöver…*

Helt i enhet med Murphy’s lag (typ) gick jag så klart åt fel håll när jag väl var framme. Efter att ha frågat om vägen och de pekat på det mest självklara huset på Campus så kom jag fram så pass att de första orden rektorns välkomsttal uttalades på sekunden då jag klev in genom dörren till Aula Medica.
Mycket inspirationstal och information första dagen. Det var pro-rektor, forskare, kåren, psykologer med mera, med mera. Dessutom fick alla nya elever en schysst ryggsäck, så om jag blir utslängd nu så var det iallafall inte helt förgäves!

Jag ska hålla det lite kort, för jag har varit ute och sprungit och behöver duscha och läsa (nu börjas det…) innan läggdags. I morgon blir första riktiga föreläsningen!

Tjoflöjt!

Leave a Reply

