Ett första “första intryck”

Idag var det dags för en första smak av vad som väntar. Obligatorisk registrering. Klockan nio i Föreläsningssal Samuelsson, campus Solna.

Halva kvällen innan användes till att lösa bästa sättet att ta sig dit snabbt och enkelt. Första väckarklockan satt på kvart i sju, vaknade gjorde jag två minuter för utsatt tid. Då mitt lokalsinne är något ökänt för att inte existera (jag brukar säga att jag kan gå vilse i mina egna skor) hade jag sett till att ha god tid på mig till eventuell ofrivillig sightseeing på området. Min oro hade i detta fall varit obefogad då jag var näst först på plats, tjugo minuter över åtta.

En efter en strömmade folket in. Det är en konstig känsla att veta att så gott som alla dess anonyma och ganska intetsägande ansikten (även om man ju får funderingar och förutfattade meningar) kommer att finnas i mitt liv i minst fem år framöver. Finns här en vän? Nån som delar mina intressen och humor? Vad jag med säkerhet kan säga redan nu är att det verkar vara ett seriöst (på ett bra sätt) och målinriktat gäng. Jag hoppas det finns åtminstone en datorspelande Munchkin-entusiast med en förkärlek för ordvitsar och grym musiksmak. Det visar sig!

Hela dagen har jag gått och nynnat på denna låt (från min favoritmusikal) som egentligen inte har särskilt mycket att göra med hur det känns att börja plugga igen mer än titeln, men fast sitter den:

Avenue Q – I Wish I Could Go Back to College

Tjoflöjt!

Leave a Reply

